7-12.07.2016 - Secret Trip: Ghent, Copenhaga, Berlin, Cluj

http://afkdeweekend.blogspot.com/2016/12/7-12072016-secret-trip-gent-copenhaga.html
Obiective (link catre site informativ): 

Traseu:
Traseele au fost facute in mare parte pe calea aerului dar Google Maps nu permite combinatii de mijloace de transport  :(

Durata: 6 zile
Dificultate: Foarte mult de mers prin orase, vreme schimbatoare, via ferrata nu este pentru oricine, indiferent ce spune ghidul. Cereti pareri de la oameni experimentati si vedeti despre ce este vorba pe YouTube.
Organizat de: Calatoreste Haihui
Organizator: Calator Haihui
Album Foto: Secret Trip: Ghent, Copenhaga, Berlin, Cluj

    Conceptul calatoriei Secret Trip se bazeaza pe plecarea in tura fara a cunoaste destinatia/destinatiile ce urmeaza a fi vizitate. Grupul se reuneste la data x, ora y si locatia z si afla cu cateva minute inainte incotro si cu ce urmeaza sa calatoreasca. Fiecare oras / locatie este aflata de la organizator doar la sfarsitul vizitei in locatia precedenta.
Pack light and have fun!

     Plecarea in aceasta tura a fost de pe Aeroportul Henri Coanda Bucuresti catre Brussels South Charleroi Airport din Belgia de unde am prins un autobus spre frumosul oras universitar Ghent.
     Orasul abunda de locatii istorice dar este in acelasi timp un oras modern, linistit si destul de aerisit.
     Platile se fac in Euro, mancarea de testat este bineinteles, cartoful prajit ce este servit in diverse sortimente aproape peste tot, transportul in comun este bine pus la punct si poti afla informatii in engleza aproape de la oricine.
     Din pacate am avut prea putin timp (cateva ore) pentru explorarea mai pe indelete a orasului dar cu siguranta se merita stat aici 1-2 zile.
     
     Pentru urmatorul obiectiv am luat autobusul inapoi spre Charleroi unde am aflat ca urmeaza sa plecam spre un oras desprins parca din alta lume...


          Am pasit intr-o alta lume cand am ajuns pe aeroportul din Copnehaga, o lume mai curata, mai civilizata, mai avansata tehnologic, mai...valeu!!!...mai scumpa.
     Da, Copenhaga e scumpa cu spume dar se merita cheltuita fiecare coroana cat timp esti acolo si chiar daca au un curs ;)) DKK, este mult mai lejer sa platesti direct cu cardul mai peste tot.
     Transportul in comun este fantastic de bine organizat, metroul circula non-stop, rapid si bineinteles automatizat, curatenia este la ea acasa pe strazi, canale navigabile si ..cam peste tot, cladirile vechi sunt perfect restaurate iar tot orasul este impanzit de piste de biciclete, masinile fiind aproape inexistente pentru ca si tarziu in noapte bicicletele sunt mijlocul de transport preferat din oras.
     Ca si mancare recomand fast food-ul (Mc / KFC / etc) sau hot-dog-ul servit aproape la orice colt de strada din micute cabine portabile, datorita pretului ceva mai acceptabil (imi aduc aminte si acum cum spunea Narcis ca de 300 de lei poate cumpara 7 hot-dogi sau ceva pe aproape :)) ).
     Altceva despre Copenhaga? Incalta-te lejer, ai mult de vizitat si e de preferat sa o faci pe jos pentru a te putea bucura de oras.



     Pregatiti sa lasam in urma frumosul oras, am pregatit bagajele pentru urmatorul zbor si ....am aflat ca plecam la Berlin cu autocar+feribot :D

     Haos! Nebunie si haos am gasit in aglomeratul, coloratul, multiculturalul si culmea, destul de ieftinul Berlin. 
     In rest? Istorie la orice colt de strada, arhitectura de toate felurile, zumzet de turisti, terase galagioase pe biciclete, baruri, cantareti stradali si o sumedenie de obiective de vizitat.
     Moneda este Euro si se poate plati mai peste tot si cu cardul, mancare este gustoasa si la preturi rezonabile, berea se stie :D, dar Berlinul are o mare problema pentru mine: transportul in comun! Acesta iti da batai de cap pana intelegi cum functioneaza si ca daca nu ai grija poti sa schimbi 2 trenuri subterane, 1 metrou, 2 trenuri supraterane, 1 tramvai, 2 autobuze si tot sa nu ajungi la destinatie ;)).
     


     Dupa toata alergatura prin Berlin am aflat la aeroport ca urmatoarea locatie este ceva mai aproape de casa, al nostru primitor Cluj.


     In Cluj am avut parte de un mic rasfat la cazare, avand rezervate camere la House Apartment, o locatie pe care o recomand cu drag oricui viziteaza Clujul si am avut si norocul sa aterizam in timpul Street Food Festival unde am infulecat ceva preparate autohtone.

...si cum omului ii sta bine cu drumul si prea multa odihna strica, am primit si urmatoarea locatie sau mai bine spus, urmatoarea aventura...
      
     In Cheile Turzii am mai ajuns in urma cu cativa ani si am ramas impresionat de frumusetea locului fiind placut surprins sa aflu ca urmeaza sa ajung din nou in aceasta superba zona....asta pana sa intelegem ce urmeaza sa facem acolo :))
     Traseul de via ferrata se deosebeste de alpinism prin faptul ca urcusul se face ancorat de un cablu metalic (via ferrata - calea de fier) deja amplasat in locatie, in rest...up! up! up! we go!
     Cu toate ca ghidul nostru Gigi ne-a asigurat ca traseul nu este unul dificil si ca poate fi parcurs atat de copii cat si de persoane mai in varsta, antrenamentul nostru de tocit scaunul in fata computerului nu a dat asa mari roade la catararea pe peretii abrupti ai versantilor si astfel parcurgerea intregului traseu a durat undeva la 6 ore obositoare dar pline de adrenalina si punctate de peisaje fantastice.


     Avand timp de pierdut pana la zborul spre Bucuresti, am mai vizitat cateva obiective din jurul Clujului, unele vizitate si in tura de Trascau.

     Un pitoresc satuc aflat in umbra muntilor Trascaului unde soarele rasare de doua ori in fiecare dimineata si de unde se pot vedea foarte bine crestele ascutite.

     Tura aceasta, datorita oboselii acumulate la tura de via ferrata, am preferat sa nu mai urc pana la cetate asa ca am lenevit la autocar ;))

     Cheile adapostesc Castelului Templul Cavalerilor si ofera privelisti frumoase cu ale sale stanci inalte.

     Am bantuit pentru a doua oara pe holurile si prin beciurile intunecate ale castelului, ramas neschimbat de anul trecut.

     O imensa rezervatie naturala de stufaris, strabatuta de un podet de lemn ce pare ca nu se mai termina si ce iti da o puternica senzatie de ameteala atunci cand vantul misca uriasa suprafata de stuf :))

     Nu puteam sa facem o tura fara sa vizitam si o manastire autentica romaneasca ;))

     O veche fortificatie a carei intrare a fost pazita de doi unicorni de la 1580 pana in 2016 cand acestia au fost relocati dupa o tentativa de furt. 

     Din pacate cand am ajuns noi se faceau pregatirile pentru Electric Castle 2016 ce se desfasoara in curtea interioara a castelului si nu am putut vizita in intregime frumosul conac deoarece nu vorbeam maghiara si deci nu am avut voie sa intram :(

     Din vechiul castel au mai ramas doar cateva ruine si un turn de vanatoare ce poate fi accesat prin curtea azilului de batrani pe a carui proprietate se afla acum. Administratia ne-a permis sa vizitam ruinele dar obiectivul nu este in mod normal vizitabil. Multumim!

     Odata vizitat si acest ultim obiectiv ne-am imbarcat in lungul ;)) zbor catre Bucuresti

     Excursia a fost un adevarat tur de forta ce ne-a testat atat rezistenta fizica cat si cea psihica dar care ne-a lasat cu numeroase amintiri frumoase, amintiri de care ne vom aduce aminte cu placere multi ani de acum inainte.

-----